قرآن کتابی برای زندگی سعادت بخش

وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَىٰ [20 / 124]

قرآن کتابی برای زندگی سعادت بخش

وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَىٰ [20 / 124]

گاهی برای فهمیدن حقایق نیازی به خواندن کتابهای قطور و مطالب طویل نیست. حتی برای اینکه حرفتان را به کسی بفهمانید نیز سخن بلند نیاز نیست.
این وبلاگ جایی است برای فهمیدن و فهماندن اما با مطالبی کوتاه و کمترین کلمات.

طبقه بندی موضوعی

وای بر پدران آخر الزمان!

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۰۷ ب.ظ
یکی از معضلاتی که در زمان ما روز به روز بیشتر محسوس می شود، بی توجهی والدین به دین فرزندان است. در این باب حدیثی از پیامبر صل الله علیه و آله در کتاب مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل،ج‏15،ص 164 دیدم که برای شما نقل می کنم:

رُوِیَ عَنِ النَّبِیِّ صلوات الله علیه و آله: أَنَّهُ نَظَرَ إِلَى بَعْضِ الْأَطْفَالِ فَقَالَ وَیْلٌ‏ لِأَطْفَالِ آخِرِ الزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِمْ.‏ فَقِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ مِنْ آبَائِهِمُ الْمُشْرِکِینَ؟ فَقَالَ لَا! مِنْ آبَائِهِمُ الْمُؤْمِنِینَ؛ لَا یُعَلِّمُونَهُمْ شَیْئاً مِنَ الْفَرَائِضِ وَ إِذَا تَعَلَّمُوا أَوْلَادُهُمْ مَنَعُوهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُمْ بِعَرَضٍ یَسِیرٍ مِنَ الدُّنْیَا فَأَنَا مِنْهُمْ بَرِی‏ءٌ وَ هُمْ مِنِّی بِرَاء

از پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله روایت شده است که ایشان به بعضی از کودکان نگاه کرد و فرمود: وای بر کودکان آخرالزمان از دست پدرانشان.گفته شد ای رسول خدا از دست پدران مشرکشان؟ فرمودند: خیر! پدران مؤمن؛ هیچ یک از واجبات را به آنها آموزش نمی دهند و اگر فرزندانشان واجبات را بیاموزند، منعشان می کنند و به سود ناچیز و ناپایداری از منافع دنیوی برای فرزندان خود راضی هستند. پس من از آنها بیزارم و آنها از من بیزارند.

  • حمید حسینی زاده

نظرات  (۱)

سلام حاجی خوبه الاقل شما هنوز فعالی وبلاگ خوبی داری التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">