قرآن کتابی برای زندگی سعادت بخش

وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَىٰ [20 / 124]

قرآن کتابی برای زندگی سعادت بخش

وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَىٰ [20 / 124]

گاهی برای فهمیدن حقایق نیازی به خواندن کتابهای قطور و مطالب طویل نیست. حتی برای اینکه حرفتان را به کسی بفهمانید نیز سخن بلند نیاز نیست.
این وبلاگ جایی است برای فهمیدن و فهماندن اما با مطالبی کوتاه و کمترین کلمات.

طبقه بندی موضوعی

بخشی از تفسیر آیه 33 / زمر

جمعه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۵۸ ب.ظ

در آیه سخن از کسانی است که هم آورنده صدق و راستی اند و هم عمل کننده به آن؛ همانها که مکتب وحی را در عالم منتشر می کنند و خود به آن ایمان دارند و عمل می کنند یعنی پیامبران و امامان و تبیین کنندگان مکتب و تفکر آنها.

بسیاری از مفسران شیعه و سنی در ذیل آیه این حدیث را نقل کرده اند که در آیه منظور از " کسی که سخن راست بیاورد " [جاء بالصدق ] پیامبر صل الله علیه و آله است و منظور از " کسی که آن را تصدیق و تأیید می کند" [ صدّق به] علی علیه السلام است. باید توجه داشت که این تفسیر، مفهوم آیه را محدود نمی کند؛ بلکه بیان روشن ترین مصداق آیه است. بدون شک علی علیه السلام در میان تصدیق کنندگان پیامبر صل الله علیه و آله، در صف اول قرار داشته و احدی از علمای اسلام منکر این واقعیت نیست که علی علیه السلام از میان مردان و بلکه تمام مردم نخستین کسی بوده که پیامبر صل الله علیه و آله را تصدیق کرده است.
 منبع: تفسیر نمونه ذیل آیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">