قرآن کتابی برای زندگی سعادت بخش

وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَىٰ [20 / 124]

قرآن کتابی برای زندگی سعادت بخش

وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَىٰ [20 / 124]

گاهی برای فهمیدن حقایق نیازی به خواندن کتابهای قطور و مطالب طویل نیست. حتی برای اینکه حرفتان را به کسی بفهمانید نیز سخن بلند نیاز نیست.
این وبلاگ جایی است برای فهمیدن و فهماندن اما با مطالبی کوتاه و کمترین کلمات.

طبقه بندی موضوعی

بخشی از تفسیر آیه 13 / شوری

شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴ ق.ظ

این آیه این حقیقت را روشن می کند که دعوت اسلام به توحید، دعوت جدیدی نیست؛ دعوت تمام پیامبران اولوالعزم است. نه تنها اصل توحید، بلکه تمام اصول دعوت انبیاء در همه ادیان آسمانی، یکی بوده است. طبق این آیه، هرچه که به پیامبران اولوالعزمِ گذشته توصیه شده و در دین آنها بوده، در دین اسلام جمع شده است. تعبیر " من الدین " نشان می دهد که هماهنگی ادیان آسمانی، تنها در موضوع توحید یا اصول عقاید نیست؛بلکه مجموعه ادیان الهی از نظر اساس و ریشه یکی است.
هرچند تکامل جامعه انسانی ایجاب می کند که تشریعات و قوانین فرعی، هماهنگ با تکامل انسان ها رو به تکامل رود تا به حد نهایی و خاتم ادیان برسد. به همین دلیل، در آیات قرآن، شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می دهد اصول کلی عقاید و قوانین و وظایف در همه ادیان الهی یکسان بوده است.

منبع: تفسیرنمونه، ج20، ص377

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">