قرآن کتابی برای زندگی سعادت بخش

وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَىٰ [20 / 124]

قرآن کتابی برای زندگی سعادت بخش

وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَىٰ [20 / 124]

گاهی برای فهمیدن حقایق نیازی به خواندن کتابهای قطور و مطالب طویل نیست. حتی برای اینکه حرفتان را به کسی بفهمانید نیز سخن بلند نیاز نیست.
این وبلاگ جایی است برای فهمیدن و فهماندن اما با مطالبی کوتاه و کمترین کلمات.

طبقه بندی موضوعی

بخشی از تفسیر آیه 103 / توبه

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۵۲ ب.ظ
جمله" صَلِّ عَلَیْهِمْ‏" گر چه خطاب به پیامبر صلی الله علیه و آله است ولى روشن است که یک حکم کلى را بیان مى ‏کند (زیرا قانون کلى این است که احکام اسلام میان پیامبر و دیگران تفاوتى ندارد و ویژگی هاى پیامبر از نظر احکام باید با دلیلِ خاص ثابت شود). بنا بر این متصدیان امور بیت المال در هر عصر و زمان مى ‏توانند با جمله (اللهم صل علیهم) به زکات دهنده‏ گان دعا کنند. با این حال تعجب در این است که بعضى از متعصبان اهل سنت صلوات را براى آل پیامبر به تنهایی جائز نمى‏دانند، یعنى اگر کسى بگوید (اللهم صل علىٰ على امیر المؤمنین) یا (صل علىٰ فاطمه الزهراء) ممنوع مى ‏شمرند، در حالى که ممنوع بودن اینگونه دعا دلیل مى ‏خواهد نه اجازه گفتن آن؛ بعلاوه همانگونه‏ که در بالا گفتیم قرآن صریحا اجازه مى ‏دهد که در باره افراد عادى چنین دعائى شود، تا چه رسد براى اهل بیت که جانشینان پیامبرند. ولى، چه مى ‏توان کرد که تعصبها گاهى جلو فهم آیات قرآن را نیز می گیرد.
منبع : تفسیر نمونه.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">