قرآن کتابی برای زندگی سعادت بخش

وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَىٰ [20 / 124]

قرآن کتابی برای زندگی سعادت بخش

وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَىٰ [20 / 124]

گاهی برای فهمیدن حقایق نیازی به خواندن کتابهای قطور و مطالب طویل نیست. حتی برای اینکه حرفتان را به کسی بفهمانید نیز سخن بلند نیاز نیست.
این وبلاگ جایی است برای فهمیدن و فهماندن اما با مطالبی کوتاه و کمترین کلمات.

طبقه بندی موضوعی

بخشی از تفسیر آیه 83 / نمل

پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۰۶ ق.ظ
از آیه چنین استفاده می شود که روزی فرا خواهد رسید که خداوند از هر قوم و جمعیتی، گروهی را محشور می کند و آنها برای مجازات و کیفر اعمالشان آماده می کند. بسیاری از بزرگان، این آیه را اشاره به موضوع بازگشت گروهی از نیکوکاران و بدکاران به همین دنیا در آستانه رستاخیز می دانند؛ زیرااگر اشاره به خود رستاخیز و قیامت باشد، تعبیر «مِن کُلِّ أمة فوجاً» صحیح نیست؛ زیرا در قیامت همگان محشور محشور می شوند و نه فقط چند گروه. رجعت، از عقاید معروف شیع است و تعریفش در عبارتی کوتاه چنین است: بعد از ظهور حضرت مهدی عجل الله فرجه و در آستانه رستاخیز، گروهی از مؤمنان خالص و کفار و طاغیان بسیار شرور به این جهان باز می گردند. گروه اول مدارجی از کمال را طی می کند و گروه دوم کیفرهای شدیدی می بینند. این مسلم است که زنده کردن گروهی از مردگان در این دنیا، از محالات نیست؛ همانگونه که زنده کردن همه انسانها در قیامت کاملا ممکن است. در قرآن مجید نیز زنده شدن پس از مرگ، در پنج مود از امتهای پیشین آمده است.(بقره / 56 - 73 - 243 - 289 - و مائده / 110).

منبع: تفسیر نمونه.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">